יום שבת, 17 בינואר 2009

עומר סוקר לנו את fft:a2 ועושה את זה כמו שכתוב בספר.

סיקור זה נכתב ע"י עומר מפורום גיימר, הסיקור נכתב בשביל גיימר ובשביל הבלוג בייחד.

Final Fantasy Tactics A2



לפני כשלושה חודשים קניתי לבן דודי היקר (אשר בבעלותו DS ) את המשחק Final Fantasy Tactics A2. אני מעריץ גדול של הסדרה מהמשחק לGBA (לרוע מזלי לא שיחקתי בראשון לPS), ולכן למרות הביקורות הסבירות (הטוענות שהמשחקיות מונוטונית, הגרפיקה דומה מדי לGBA והסיפור ילדותי) החלטתי לקנות לו את המשחק, בהנחה שאם הוא לא ישחק בו, תהיה לי הזדמנות לגנוב לו את הDS עד שאסיים בעצמי את המשחק. בסוף התברר שהוא כן נהנה ממנו, ולכן הגעתי (בשמירה שלי) לקצת אחרי חצי המשחק.

הביקורות לא טעו לגמרי, אני חייב להגיד. המשחק אינו מושלם, גם לא קרוב, ובכל זאת הוא בדיוק מה שאני ציפיתי ממנו להיות – משחק טקטיקה בתורות שמספק עלילה חביבה ומשעשעת תוך כדי הרחבת Ivalice, העולם של Final Fantasy 12, בו מתרחש גם FFTA2 (וFFTA הראשון כמובן).

הדבר הראשון אליו שמתי לב כשנכנסתי למשחק הוא המוסיקה, אותן המנגינות שנעשו מחדש וגם מנגינות חדשות, בתחום הזה המשחק מתעלה על עצמו עם כל מנגינה חדשה, ונהניתי להשאר בתפריט הראשי למשך כמה דקות, בעוד הרגשת נוסטלגיה חמימה עוטפת אותי, וראשי מתמלא בזכרונות נעימים של קרבות הנמשכים אל השעות הקטנות של הלילה, ו... אה, אוקיי, נסחפתי. בקיצור – פס הקול מצויין ולא מוריד את הסטנדרטים הגבוהים של הסדרה.

לאחר זה יצרתי בקלות שמירה, והתוודעתי במהירות לבעיותיו של הגיבור הראשי, שאנחנו בוחרים את שמו. מסתבר שביום היציאה לחופש הגדול מורהו האכזר משאיר אותו בספרייה, וגיבורנו לא מוכן לקבל את רוע הגזרה (הטראגית יש לומר). חברנו, (שייקרא מעכשיו Luso, שם ברירת המחדל שלו). בקיצור, לוסו החביב נשלח לספרייה, שם הוא מוצא ספר עתיק. בספר הוא כותב את שמו, ואז הוא משוגר לעולם אחר באופן מסתורי. כמו שניתן להבין העלילה לא מאוד כבדה, ומזכירה מאוד את המשחק הקודם. לאחר כמה משימות התרגלות למערכת ולעולם, לקחתי כמה משימות ויצאתי לתור את העולם, הקטן מאוד בשלב זה של המשחק.

אני משער שזה הזמן לספר לכם איך עובדת מערכת הקווסטים – הגיבור שלך הוא מנהיג של קלאן (קבוצת אנשים בעלי מטרה וראיית עולם משותפת), הקלאן יכול לקבל משימות בפאב השכונתי, אותן הוא מתחייב למלא תוך זמן מסויים. יש משימות ראשיות (להן אין הגבלת זמן), שמקדמות את העלילה הראשית, משימות רגילות (מכמה וכמה סוגים. אם במשחק הקודם רוב המשימות היו "חסל את X", כרגע יש הרבה יותר מגוון, והמשימות כוללות משלוחים, עזרה, קרבות, ידע, ואפילו תחקור), הדואגות לקידום עלילות משנה, ובנוסף, לחלק מהמשימות אפשר לשלוח חבר קלאן אחד או יותר (בד"כ עד 6), שימלאו את המשימה בעצמם ויחזרו, פטנט שעוזר מאוד כאשר מתעייפים מהקרבות, המאוד מייגעים, דבר המוביל לנקודה הבאה;

מערכת הקרב.
לא קיים משחק טקטיקה ללא מערכת קרב, והיא החלק החשוב ביותר בכל משחק כזה. בFFTA2 היא טובה. אי אפשר להגיד שהיא הכי טובה בתנאים האלה, מכיוון שהיא מסורבלת ומעייפת שלא-לצורך, אבל היא בהחלט מספקת את הסחורה. הדמויות מהקלאן שלך (לפעמים דמויות חדשות יבקשו להצטרף, אם לא הזכרתי את זה עד עכשיו, וזו הדרך לקבל עוד חברי קלאן) מקבלים יכולות לפי הציוד שלהם, וביכולות האלה הם ששים להשתמש ברגע האמת. היכולות אגב, נראות נפלא, ועברו (בניגוד לרוב הדברים), שיפור משמעותי ביותר מהמשחק הראשון. בניגוד לאפקטים, הגרפיקה נראית בדיוק כמו המשחק הקודם, וזה פספוס רציני, מכיוון שלDS יכולות ליותר מהGBA.

מערכת הנשקים גם היא עברה שינוי, ועכשיו אנחנו צריכים ל"הכין" לעצמנו את הנשקים, ואז נוכל גם לקנות אותם בחנות. דבר זה מקשה על ההתפתחות בכיוונים רבים, אך אם הקלאן שלכם מתפתח בכיוון אחד, זה מקל מאוד על קניית הציוד. הבעיה במערכת החדשה היא שהרבה פעמים נתקעים בלי נשקים חדשים, ובלי יכולות חדשות בהתאם. בכל מקרה,

איפה היינו – כשיצאתי לכיוון המשימה הראשונה. הופתעתי לגלות שהמשימות הפעם לוקחות שעה שעתיים לכל אחת, דבר המפריע מאוד גם במשחק נייח, אבל עוד יותר במשחק נייד. למרבה המזל למשחק אפשרות שמירה מהירה, שפועלת גם בתוך קרב. לאחר כמה משימות נפתחו לי עוד ועוד איזורים, ולבסוף נגלה לפני עולם ענק, גדול בהרבה מהקודם וממה שהייתי מצפה ממשחק נייד. לאט לאט הקרבות אף הפכו מאתגרים יותר ויותר, ולמרות שאורכם לא השתנה בהרבה, אפשר היה להרגיש את רמת הקושי עולה מקרב לקרב.

כמו שיכולתם להבין, מאוד נהניתי מהמשחק, ואני בהחלט מתכנן לסיים אותו בקרוב, אם רק בן דודי היה משאיל לי את הDS לעיתים קרובות יותר...

ו – גזר הדין:

נקודות טובות:

מערכת הקווסטים שופרה, הם הרבה יותר מגוונים
מערכת הקלאנים שופרה
הנשקים מגוונים יותר ונותנים יכולות מגוונות יותר
אפשרות שמירה באמצע קרבות – מעולה למשחק נייד.
פנינה נדירה של טקטיקה בקונסולות הניידות
פס הקול מצוין
הקרבות מתוחכמים יותר....

נקודות רעות:

.... אך ארוכים יותר
חברה, גרפיקה שלא נגעו בה מהGBA?
מרגיש יותר מדי כמו הראשון. חסרים שינויים ושיפורים למערכות, שרק מסתרבלות יותר ויותר מעודף אפשרויות.

ציון סופי: 91.

לכניסה לדיון הרשמי בנושא המשחק לחצו -כאן-

3 תגובות:

  1. אני אוהב את המשחק הזה כל כך 3>
    וסליחה, אבל אני מעדיף פיקסלים פשוטים ולא תלת מימד דיאסי שבו דמויות נראות כלקוחות מספר גיאומטריה לכיתות נמוכות, או - במקרה הטוב - כסתם כישלון נוסף בגראפיקה של נינטנדו.
    אין מה לעשות, נינטנדו לא מצטיינת באיכות הגראפיקה שלה, ועדיף שבנתיים היא תישאר עם הפיקסול לדיאס.

    השבמחק
  2. אני אמנם מסכים, וכמובן שהתלת מימד הדיאסי הוא לא מומלץ (בלשון המעטה), אבל אפשר היה לפחות לשפר שיפור מינורי, הספרייטים נראים בדיוק כמו בראשון...

    השבמחק
  3. איכות הצבעים יותר טובהD:
    בכל מקרה, כמו במקרה של פוקימון, יש אנשים שאוהבים את הספרייטים האלה, ובלעדיהם המכירות עלולות לרדת.

    השבמחק